Interjú: A fogadtatás pont olyan, mint a Bajnokok Ligája. Magas színvonalú, szervezett...

"Az elmúlt években elvégzett munka nem hiába való, és jó úton haladunk." - Gábor Máté

A Falco-Vulcano Energia KC Szombathely technikai vezetője, Gábor Máté nyilatkozott a szerdai Basketball Champions League sorsolásról.

A keddi nap egy kora reggeli utazással kezdődött, Bécsből repültem Genf városába. Megérkezést követően elfoglaltam a hotel szobát, majd egy kis csendes pihenő következett. Az esti órákban egy közös hajóvacsorára voltunk hivatalosak, melyet a Genfi tavon, gyönyörű környezetben fogyaszthattunk el. Szerda reggel utaztunk át Mies-be, a FIBA központjába. A szokásos csoportkép elkészítése, és FIBA múzeum látogatása után vette kezdetét a hivatalos program. Először egy másfél órás előadás következett, ahol prezentálták az előző szezon legfontosabb statisztikáit, pozitív, illetve negatív tapasztalatait. Ismertették a következő idényre szóló változásokat. A lebonyolítás változatlan marad, szervezés szempontjából kerül sor pár módosításra.

A zsúfolt 2 nap fénypontja a sorsolás volt!

Az előadás után elérkeztünk a két nap fő eseményéhez, a sorsoláshoz. Otthonról, a képernyő elöl nézve nem is gondolná az ember, hogy a helyszínen mekkora háttérmunka folyik, és hányan dolgoznak azon, hogy az élő sorsolás gördülékenyen, hiba nélkül megvalósuljon. A sorsolás végeztével az összesorsolt csapatok közösen ebédeltek, itt már lehetőségünk nyílt egymással pár mondatot váltani, kontaktot cserélni. Ebéd után utaztam vissza a repülőtérre, késő este érkeztem haza, Szombathelyre. Csapatunknak ez lesz az 5. szezonja a Bajnokok Ligájában, így elmondhatom, hogy egyre több az ismerős, mind a csapatok, mind pedig a szervezők részéről. A fogadtatás pont olyan, mint a Bajnokok Ligája. Magas színvonalú, szervezett, a legjobb körülményeket igyekeznek nekünk megteremteni ebben a két napban, ugyan úgy mint a bajnokság során.

Az ilyen eseményeken a BL teret ad a csapatoknak, hogy még jobban megismerjék egymást, és szakmailag is jó kapcsolatot ápoljanak a résztvevők.

A Falcot egyre jobban ismerik, többször előfordult, hogy csapatunkban, vagy akár a magyar bajnokságban játszó játékosokról érdeklődtek. Több klub vezetőjével is jó kapcsolatot ápolok, főleg akikkel a csoport küzdelmek során már korábban is találkoztunk. Különböző torna meghívásokat kaptunk az elmúlt években, úgy néz ki, hogy az idei felkészülésünk alatt részt is tudunk venni az egyiken. Összehasonlítva az első Bajnokok Ligája sorsolásunkat a mostanival, elmondhatom, hogy ha elhangzik az a név, hogy Falco, a jelen lévő emberek pontosan tudják, hogy melyik együttesről van szó, nem kezdik el keresni, hogy mégis melyik ország csapata vagyunk, milyen eredményeket értünk el. Ez is jól mutatja, hogy az elmúlt években elvégzett munka nem hiába való, és jó úton haladunk.

A vacsora mindig közvetlen, jó hangulatú, az este végeztével mindenki egy kicsit jobban megismeri az asztalnál ülő embereket, csapatokat.

A sorsolást megelőző nap egy kicsit kötetlenebb, sokat szoktunk beszélgetni a mögöttünk álló BL szezonról, de a hazai bajnokság sajátossága is sokszor volt már beszédtéma. A tavalyi évben például az egyik csapat vezetőjének hosszas percekig magyaráztam a középszakasz lebonyolítását, jelentőségét. Idén, a vacsora alatt viccesen oda jött hozzám, és azt mondta, hogy amire megértette, arra megszűnt. A szerdai programok hangulata sokkal hivatalosabb, melyet mutat az esemény helyszíne, illetve a ruházat is. Itt már minden szigorú menetrend szerint zajlik, melynek betartását el is várják.

Október közepétől ismét nemzetközi vizekre evezünk, várunk mindenkit az Arena Savariába.

Szervezés szempontjából mondhatom, hogy jó csoportba kerültünk, közvetlen járatokkal könnyen elérhető csapatok ellen lépünk pályára. Ez a szurkolóinknak szintén egy jó lehetőség, hogy idén ismét követni tudjanak minket az országon kívül is. Azonban az előző évekből kiindulva nem szabad semmit elkiabálni, mint tudjuk, bármikor közbeszólhat egy járattörlés, sztrájk, vagy baleset, ami megváltoztathat minden előre megszervezett programot.
A csoportunkban szereplő csapatok mind Európa legjobb bajnokságaiból érkező együttesek. Sportszakmai szempontból nem az én tisztem eldönteni a csoport erőviszonyait, de ismerve a Bajnokok Ligája színvonalát, csapatainak erősségét, az biztos, hogy minden mérkőzés magas minőségű, és látványos lesz. Egy klubot sem lehet leírni, többször fordult már elő, hogy az esélyesnek titulált együttes vereséget szenvedett, akár otthon, akár idegenben. Csapatunk nagy fegyverténye a hazai pálya, szurkolóink rendszerint megtöltik a lelátót a BL mérkőzéseken is. Reméljük, hogy a következő szezonban sem lesz ez másképp!